Feb 3, 2011

fikir yg berfikir..

tidak terfikir yg suatu hari nanti akan jadi mcm ni. sungguh2 x terfikir..
lain yang aku fikirkan dahulu, lain juga yang terjadi hari ini..
kalau dulu aku terfikir nak masuk u, menyewa rumah dengan member, naik kereta pergi kuliah, tp hari ini lain pulak jadinya.
aku masuk u, tp dok hostel, g kuliah naik bus @ jalan kaki. kalau dulu aku nak g kuliah dengan kawan2 rapat tym skul, tp sekarang ni g kuliah dgn member yg kenal kat u ni..

hmm, lumrah alam, kita merancang tuhan yg tentukan.. ada hikmah di sebaliknya. trima dengan redha dan hati yg terbuka. suatu hari nanti akan kita tahu apa yang tersirat di sebaliknya. semoga semuanya yang baik2 belaka. amen...

Jan 18, 2011

jangan over pulak..

rasanya dah lama x update blog ni.. entry terakhir pkeluar thn lepas.. fuhh, lama tu..
bukannya apa, kan bercuti, kenalah meluangkan masa ngan family.. jd, tym cuti aritu, dok rumah puas2.. memang x g mane2 pun..

waktu yg terluang kenalah digunakan tok keluarga. janganlah dok wat benda lain pulak.. bukannya ada banyak masa pun yang boleh digunakan bersama.. keluarga tu penting. penting sangat2..

lecturer aku ckp cam ni.. utamakan keluarga.. family come first.. kerja tu memang xleh habis.. kalau kita dah xda pun, boss akan cari yang lain gantikan kita.. tu lah, kalau family ni, mana boleh main ganti.. kalau dah jadi ayah, ayah la tu.. kalau dah xda, xkan nak ambik sapa tok gantikan..

tu la sebenarnya, walau pun sibuk ngan kerja, kena seimbangkan lah juga dengan family.. jangan la menjadi terlalu gilakan kerja.. jd, keluarga dtg dulu, barulah kerja.. daaaa