Feb 26, 2011

kenapa dinosour pupus????

dah dapat agak apa jawapan bg soalan di atas??? kenapa dinosour pupus???

seiring dgn peredaran zaman, banyak yg telah berubah.. yela, mesti la kena cope dengan perubahan, kalau x nanti akan ketinggalan. pernah aku terbaca @ terdengar satu soalan, kenapa dinosour pupus???? sebabnya dinosour x boleh menerima perubahan cuaca dunia, jd pupus la..
jadi, kalau kita x bergerak seiring dengan zaman, x boleh menerima perubahan, lambat laun pun kita akan jadi cam dinosour..

sebenarnya, aku bukan nak cerita pasal kepupusan dinosour ni.. nak ceta pasal benda lain, tp intro tu macam out of topic ja.. kalau lam essay, comfirm kena deduct mark.

okay, berbalik ke kisah sebenar, sedar @ tak, kerana perubahan zaman, banyak yg telah berubah.. kita view perubahan ni dari segi catatan harian kita. kalau dulu, kita mencatat aktiviti harian kita dgn tulisan tangan, tp sekarang ni dah advance, tinggal taip ja kat pc @ laptop. kalau dulu, segala aktiviti kita, perasaan kita menjadi rahsia, tp sekarang ni dah terdedah, seluruh dunia boleh taw apa yg kita lakukan untuk hari ini, kita crush dgn siapa, perasaan kita. dah bukan rahsia lagi dah.. kalau dulu kita berdiari, tp sekarang ni kita dah berblog. kerana perubahn zaman, blog menggantikan diari.

tp, aku mmg x pernah ada diari. rasa mcm xda masa nak menulis diari. kadang2, aku rasa, aku akan malu baca balik apa yg telah aku tulis.

kerana peredaran zaman, manusia berubah. jd, jgn salahkan sesiapa kalau org2 di sekeliling anda berubah. biarkan, kerana lam tidak sedar, kita turut berubah. tiada yg kekal..

p/s: 1. maafla, isi entry xda kaitan dgn tajuk entry... :)
2. ala, teringat pula kat aktiviti2 yg aku buat tym sekolah dulu..

1 comment:

  1. senang je kalau xnak orang tau ape kite wat, xyah ade fb, xyah ade blog.. habis cte =P

    ReplyDelete