Mar 2, 2011

berita tergempar..

aritu cakap nak wat entry ttg kepelikkan yang ada kat fakuli aku, n kalau sempat nak sertakan sekali kepelikkan yang ada kat U aku ni.. tp sekarang ni mmg x sempat la, x sempat nak ambik gambar, bg tunjuk bukti kat korang semua..

kalau ada masa terluang mengambil gambar, nanti aku kongsikan okeh..

arini nak cakap pasal member sekolah aku dulu.. errrkkk, dah bab mengumpat ni..
okeh, aku akan cite secara simple je, dan ulas secara simple.

ann (bukan nama sebenar) bukanlah member kamceng aku dulu, just sama sekolah je. kdg2 tu ada la bertegur sapa (yeke???). dulu, aku budak nerd dlm kelas, dan luar kelas tu, hard to describe lah..

jd, ann ni tym kitarang sm dulu, mmg agak selalu la kena buli.. oleh budak2 lelaki la terutamanya, dan ada juga budak perempuan (termasuk aku la tu..)

tp tu cerita zaman jahiliah dulu.. kira 4 5 tahun dulu la.. pas tamat sm tu, mmg la x pernah nak tahu menahu pasal si ann ni pun. bukannya apa, bukan member rapat, bukan kamceng. tp pg semalam aku terima msj dari kwn aku. msj pertama dia tu n msj yang seterusnya, kira berita tergempar la bg aku.

dia cakap, si ann dah kwen, ngan lelaki cina. si ann ni ada add dia kat fb, dan si kwn aku ni pun cam dah x kenal dia lg..

dipendekkan cerita, habis je kuliah semalam, trus aku g lab, buka fb, dan cari si ann ni. pas jumpa dia punya profile, aku view la dia punya pic.. mak oiii, memang lain la.. mmg x mcm dulu.. kalau org yg x kenal, mesti xtaw yg dia tu selalu kena buli dulu.

mmg berubah sangat2 la.. sangat2 berubah. mmg x sangka yg dia akan berubah. dapat membawa diri jauh di perantauan. sekarang ni dia kerja kat singapore, kerja tu xtaw la kerja apa.

ulasan penulis simple je, setiap org akan berubah. cuma yang bezanya nya, perubahan kita tu ke arah positive @ negative. perubahan tu baik, tp kena pastikan juga yang perubahan kita tu menuju ke arah kebaikkan.. kebaikkan tok diri sendiri dan kat org sekeliling kita..

ADIOS!!

No comments:

Post a Comment