Mar 3, 2011

xoxo

disebabkan aku musykil apa maksud xoxo tu sebenarnya, jd aku pun dgn gatal tanggannya menggoogle apa itu sebenarnya xoxo. selalu tengok kwn2 post dkt fb bila komen status member2 dorang. selalu letak xoxo. apa itu sebenarnya xoxo??? mcm mana nak pronounce xoxo sebenarnya? kalau aku, aku sebut ja xoxo tu sbg zozo. hehe... ataupun mgkn sebutan nya yg sebenar adalah x.o.x.o..


search punya search jumpa juga la apa itu xoxo. cukup la sekadar memuaskan hati yg ingin tahu.. at least aku tahu juga la kalau ada yg tulis xoxo tu nanti..

xoxo tu sebenarnya singkatan bagi ciuman dan pelukan (hugs n kisses). jd maksudnya, pelukan dan ciuman yg banyak sbb ada 's' kat situ. biasanya xoxo ni digunakan untuk menggambarkan kasih sayang ataupun persahabatan yang baik, yang mana tanda xoxo ni akan diletakkan di penghujung surat @ email. jadi untuk menunjukkan yg korang sayang sgt ngan kekawan korang tu, tulis la xoxo tok dorang. tulis xoxo xoxo.. waa, bedouble2 pelukan n ciuman yang korang bg kat member2 korang.

biasanya, 'x' dianggap, melambangkan 4 bibir yg bercium dan 'o' pula empat lengan yg berpelukkan. jadi, 'x' yang ditulis kat penghujung surat @ email tu adalah ciuman iaitu sbg tanda kejujuran dan keikhlasan korang. kalau 'o' yang sebagai pelukan pula, tak taw dari mana asalnya, tetapi ada spekulasi mengatakan 'o' mgkn menggambarkan lengan yg melingkar pada seseorang yg dipeluk.

ohhh, msh lg belum dapat mengepost entry pasal fakulti aku yg pelik. sorry ye.. jgn marah2 taw.. xoxo

1 comment:

  1. hye dear :) zatil follow sini.

    btw, xoxo tu zatil pon selalu guna. nampak macam ada style.

    dah sign up for heartbeat? come n join me here. http://girlblogandmystory.blogspot.com/

    xoxo <3

    ReplyDelete