Jan 7, 2010

renungan di pg hari..

aku lapar bangat nih.. pg td, sblm g kelas, aku cuma sempat minum sgelas milo. tu pun tak habis. cam xda selera je nak makan. sekarang ni aku tgh menanggung azab kelaparan.. huhu. nak g makan, xda teman lak. gpun ari ujan. jd aku mlepak kat lab fakulti menunggu kelas yg seterusnya.. waseh, baek bangat bunyi nya..

duit pt dah masuk dah, cuma aku tak kemaskini kan lg. jd, harap hujung mggu ni pat kaur shopping barang yang tak da. harap bangat pat kuar sbb kat lam bilik aku dah xda makanan. cuma yg ada, sbungkus cracker ngan 2 bgks maggie. gpun, nak bli payung. payung i dah kondem aritu, i main2 smasa menunggu burger siap. padahnya, payung rosak. dan arini hari ujan. kuar kelas td, terkandas kat cls menunggu ujan reda. tp tak reda2 gak, i blah melawan ujan yg turun tu. huhu..

pertama skali, kalu pat kuar nanti, nak bli brg makan. penting tu. kalu tak, kelaparan la aku bila stay up malam2 ari..

kedua, nak bli payung. mesti bli payung. time2 ujan ni, susah la kalu xda payung. terkandas lg mcm arini, sampai kaki2 5 kat cls tu pun tggl bape org je lg.. nak meminjam org punya malu la. jd, kesimpulannya, kena ada payung sendiri.

ketiga, ni memeng lama dah aku nak bli. nak tukar hp bru. huhu.. masuk wet pt ni, ingat nak bli, tp rasa sayang lak ngan wet pt tu. tak penting sangat pun. aritu dah ckp ngan mak aku, nak tunggu dia kim duit bru nak bli. hehe..

keempat. yg ni xda la penting sgt. saja je nak tambah koleksi baju n suar baru. tp kalu tak dpt bli pun, xpe. nak tambah satu lg sandal, takut yg dah ada ku kondem. nak bli kasut sukan lg, sbb yg lama tu tapak dia dah rosak. nak bli beg bru. huhu, smua nya serba baru la, senang cite.

kalu dbli smua yg aku nak kan tu, mmg dah lama la akaun aku kosong. last2, aku juaga yg ikat perut hujung sem. jd, rasanya sem ni nak la menyimpan sedikit. hihi, tu pun kalu dapat. kalu dah kuar tu mmg tak beringat bila bli brg. hujung sem, dah pokai.

td aku blajar bahasa jepun, jd aku nak mengaplikasikannya la.. stkat yg aku tahu dan dapat ingat je.. hehe..

...arigatou gozaimasu...




No comments:

Post a Comment