Apr 1, 2010

sewaktu dulu..

1 april datang lg..
dah ada yg di'april foolkan ke arini @ dr awl2 lg dah meng'april fool'kan org lain?
disebabkan aku menjalani kehidupan yg biasa je, aku langsung terlupa yg arini adalah april fool..cam hidup aku ni terlalu serius sangat pun ada gak..
cam x enjoy langsung..
bila april fool ni menjelang, aku lgsng teringat kisah aku n kwn2 aku yg telah di'april foolkan..
tym tu, aku sekolah menengah lg, form 5 kalau x silap..
dulu, aku ni budak hostel, membesar dgn nasi kerajaan..

masa aku form 5 dulu, aku jd pengawas asrama.. tiap2 pg bgn lewat kalau x incharge org sarapan pg..
pg april fool tu, ktrang bgn lewat la kecuali yg bertugas..
tym2 g mandi tu, tym nak gosok gigi, baru sedar yg berus gigi dah hilang..
parah uu, tym nak g kelas lg tu, dah la lmbt bgn..
bkn aku sorang je yg kena, ngan kwn2 lain lg.. habis berus gigi ktrang disorok'n.

cari2 tp masih lg tak jumpa..
ada gak yg menyumpah2..
yela, xkan nak g kelas x gosok gigi..
tp, apa nak buat kan, dah nama nya april fool..
alamatnya, pg tu, ktrang g kelas tanpa mengosok gigi..

balik rehat tu, sambung lg mencari berus gigi..
pas tu baru la terjumpa yg berus gigi tu disorok'n lam poket seluar yg digantubg lam tandas yg merangkap bilik mandi ktrang..
kwn yg menyorok'n berus gigi tu lak, tersengih2 gelakkan ktrang..

ciissttt dan cisstttt lg..
nak marah pun, x menjadi..
dia mengejek lg tu org yg tak gosok gigi..
padahal pg tu, dia beriya2 ngan ktrang mencari berus gigi kononnya..
yg ktrang suspect, org yg incharge budak sarapan, tp ni kwn aku yg sama ngan ktrang lewat bgn tu yg punya keja..
malam 31hb tu lg dia dah sorok'n berus gigi ktrang..

huhu, mmg xleh lupa la kenangan ni..


cakar ayam: aku rindu kenangan waktu dulu. rasa enjoy sesangat berbanding sekarang..
rindu ngan korang semua.. muuahh...

1 comment: