Feb 21, 2010

andainya aku sorang jutawan

kawan aku ckp, kira bg nasihat la, kalau aku xda idea nak post entry baru, join je contest ni CONTEST!!! : If I Were A Millionaire yg dianjurkan oleh aduka. sambil2 aku jawab contest tu terupdate la juga blog aku ni..


ok, berbalik kepada tajuk contest..






IF I WAS A MILLIONARE!!





if i was a millionare..
maknanya duit aku juta2
akan slalu kisah ku di on air
ttg kisah hidup ku yg kaya raya





kalau lah aku seoarang millionare, pekara pertama yg akan ku lakukan ialah akan ku buka akaun kat beberapa bank.. duit tu aku nak simpan sedikit.. tu pun kalau ada lebihan dr blanja shopping2 aku..




dan lg, kalau lah aku sorang millionare, aku nak beli beberapa rumah, akan ku sewakan kepada org ramai. at least ada la juga income tambahan aku kan. rumah aku sendiri xyah kira la, nak yg ada swimming pool, court main bola keranjang n badminton lg. xnak banglo taw, nak yg lebih dr tu. 2 3 tingkat pun xper, duit aku kan bnyk.. aku nak, rumah aku adalah yg paling cantik, menarik dan nampak mewah kat kwsn aku tinggal..





sudah pasti aku juga nakkan kereta.. kalau ada kereta dua tiga buah pun ok gak.. setiap kali kuar g jejalan pakai keta yg berbeza2.. tp yg paling aku nak adalah keta ni..




kalau family aku nak mercedez ka, porche ka, sport kah, aku x kisah nak belilkan mereka. gpun duit aku kan banyak.. wat pe duit bnyk kalau tak bantu org. ye tak?




kat hospital lak aku nak ada bilik khas, bilik vip gitu tok aku n family.. nak layanan first class dr doc n nurse kat situ.. kalau tak, aku sue hospital tu.. aku byar bnyk tp layanan ntah pe2 ntah.. tambah income lg kalau aku menang kes.. wahahaha (gelak style org kaya)





abis dah pasal aku blanje'n duit tok diri sendiri, sampai masa lak aku nak beramal jariah..




aku nak buka taska, yg jaga bb yg blum leh masuk tadika lg.. kasihan bb2 yg kena dera oleh pembantu rumah.. taska tu aku nak buka kat beberapa tmpt, aku bos, tp org len yg jaga.. slen tu, aku juga memberi pluang pkerjaan kpd org lain. btl x? income pun masyuk lg.. duit lg tu.. bertambah2 duit aku.. best nye jd org kaya..



oohhyaa, kalau la aku menjadi millionare, nak aku blanje masyarkat setempat kat area aku tinggal.. duit pertama katakan.. blanje mksd ku disini adalah blanja mkn. kenduri...



bg juga sikit kat rmh2 anak2 yatim, rumah org tua, agar berkat sedikit duit aku tu.. sebahagian rezeki yg aku dpt tu pun sebahagian drpd rezeki mereka. btl tak?



untuk menjamin masa depan agar aku tak jatuh miskin n still memegang status jutawan tegar, aku akan melabur kat syarikat2 besar. syarikat2 kecil juga akan aku bantu kalau lah dorang menunjukkan prestasi kerja yg baik..



oooohhh, sudah tidak larat aku nak meyenaraikan kegunaan2 duit aku tu.. dah habis dah satu muka surat.. dakwat pen aku pun dah nak kabur2 ni.. kang jemu lak admin membaca.. ni pun dah agak2 nak jemu kan? yg pasti, kalau lah aku sorang jutawan, aku nak blanja admin ni makan dulu, sbb merelisasikan impian aku.. (ada ke gitu?)



itu kan satu doa

"if i was a millionare"
AMEN..






p/s: kdt kpd cik eirie krn mberitahu aku ttg contest ini dan mbenarkan aku mjadi saingannya..

4 comments:

  1. hahahahak , gudluck ok !!

    smoge kau berjaya contest dgn jadi jutawan sekali
    hohohoho

    ReplyDelete
  2. amen.. nanti aku blaje ko eh lau aku jd jutawa..

    ReplyDelete
  3. hahahaha..
    bagus2..
    aku tggu..
    hahahaa..

    ReplyDelete
  4. accepted..
    akan di-review kemudian..
    trimas..
    =)

    ReplyDelete