Feb 22, 2010

gossip hangat


anda suka bergossip? tak suka ekk?
-"bukannya bg pedah pun..."
-"tambah dosa ada la..."

tipu la kalau ada yg kata cam tu, sbb nya kita bergossip ni x sedar pun..
gossip ni agak lembut sedikit kot bhs dia dr mengumpat aka mengata.. semua org buat benda tu..
sapa yg x pernah wat, jgn teruskan pembacaan.. sbb nak bergossip ni..
:
:
:
:
:
:

bkn stakat artis je yg boleh bikin gossip panas.. kita manusia biasa ni juga boleh buat gossip hangat. (actually, artis tu pun manusia biasa, cuma dia glamer je)

dok bersembang ngan kwn2 pun leh terbuat gossip, yg itu la, yg ini la.. ada je yg tak kena pd pandangan mata..

mcm2 salah org len yg boleh dilihat w/pun salah kecik je, or kadang2 org tu x salah pe2 pun. siap ngan huraian lg tu. leh buat cerpen kalau dah dtg mood expert.

kalau perempuan (sbb aku perempuan, jd aku agak expert la jugak bab2 perempuan ni)
tengok girl len dress lebih trus nak bisik2. apa salahnya diaa nak dress lawa2.. macam2 jenis sembang maut kuar.. perasaan cantik la, makeup over la, style rmbt mengalahkan artis la.. apa dorang ingat artis tu je ke yg leh nampak cantik???

come on la, tgglkan pemikiran spt itu.. maju la sikit. org tu, biar la dia ngan cara dia nak menonjolkan diri. bukannya dia mengganggu kita pun.. dress lebih, make up over, rambut stylo, dah dia lebih selesa camtu, biarkan la.. benda2 cam tu, bkn nya leh dibawa umpat pun.. jgn dok menjaga tepi kain org, diri sendiri tu nilai juga..

yg mengumpat tu pun tak sedar diri.. dress lebih x ngam pulak, nampak semacam je, tu yg dia jeles.. nak makeup over, xleh gak. x reti. pakai je pasti cam badut..

ini lumrah. kenyataan. sapa pun xleh nak menafikan. kalaupun mmg tak suka bergossip, tp bila dah bersembang tu, pasti akan terkeluar juga ceta2 yg hangat tok dibincangkan..

aku taw la, sbb aku pun berkecimpung dlm dunia2 keperempuanan ni.. kdg2 aku pun suka gak bergossip. xleh nak menipu diri sendiri.. xleh nak menolak kenyataan.

kalau ada nak melabelkan aku kaki gossip, aku tak kisah. kalau pas ni ada yg nak cop aku ni cakap je taw tp tetap sama bergossip, i don't care.. aku taw sbb aku lalui semua tu, tp tak bermaksud kita wat, tp blajar dr org2 sekeliling kita. pengalaman bergaul ngan org.. ilmu namanya tu..

p/s: nasihat ni khas tok diri aku, sapa2 yg nak ambik ikhtibar sama, sama2 la kita menginsafi diri sendiri..




1 comment: